Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΕΝΩΝ ΕΠΑΦΩΝ

 

 Διαχείριση στενών επαφών επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19

Α)Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα

1.       Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του

2.       Οι μαθητές που ανήκουν σε διαφορετικό τμήμα από μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 αλλά παρακολούθησαν μαζί του μάθημα στην ίδια αίθουσα  κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων, εφόσον η κοινή παρακολούθηση μαθημάτων διήρκεσε τουλάχιστον 2 (δύο) διδακτικές ώρες, έστω και όχι συνεχόμενα

3.       Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του, εφόσον η διδασκαλία διήρκεσε τουλάχιστον 2 (δύο) διδακτικές ώρες, έστω και όχι συνεχόμενα.

4.       Μαθητής ή μέλος του προσωπικού που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του σε απόσταση < 1,5 μέτρου για χρονικό διάστημα 15 λεπτών και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο) σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο του σχολείου, περιλαμβανομένου και του διαλείμματος, του μαθήματος γυμναστικής ή άλλης δραστηριότητας.

5.       Μαθητής ή μέλος του προσωπικού που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.

6.       Οι μαθητές και τα μέλη του προσωπικού που κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων κινήθηκαν προς ή από το σχολείο μαζί με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο σχολικό λεωφορείο

 

Β) Μέτρα για τις στενές επαφές επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19

Όλα τα άτομα που εμπίπτουν στον παραπάνω ορισμό «στενής επαφής» επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στη σχολική μονάδα, συνεχίζουν τις δραστηριότητες τους  με την προϋπόθεση:

1.       Εάν πρόκειται για ανεμβολίαστους μαθητές, ή άτομα χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο 6μηνο, να υποβάλλονται επιπλέον των δύο υποχρεωτικών  self - test ανά εβδομάδα  

σε διαγνωστικό εργαστηριακό έλεγχο (rapid test), που θα παρέχεται χωρίς κόστος, σε δημόσιους φορείς πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δύο φορές στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα. (Διευκρινίζεται ότι αποδεκτά είναι και τα rapid test που μπορεί να πραγματοποιηθούν ιδία δαπάνη σε ιδιωτικά εργαστήρια, εάν το επιλέξει η οικογένεια)

 

Ειδικότερα:

▪ Ως ημέρα 0 υπολογίζεται η ημέρα της τελευταίας επαφής με το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Την ημέρα 0 έως 1 καθώς και την ημέρα 7 μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα θα διενεργούνται τα επιπρόσθετα του συστηματικού ελέγχου, rapid tests.

▪ Τις ημέρες 3 και 5, οι μεν ανεμβολίαστοι μαθητές θα υποβάλλονται στον τακτικό τους αυτοδιαγνωστικό έλεγχο

. Τα αποτελέσματα του ως άνω ελέγχου θα προσκομίζονται κάθε φορά και θα συλλέγονται και καταγράφονται από τον υπεύθυνο COVID-19 της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα τα καταχωρεί στη φόρμα ιχνηλάτησης.

Μετά την πάροδο της 7ήμερης περιόδου συστηματικής εργαστηριακής παρακολούθησης, τα άτομα που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία των στενών επαφών, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικά και έχουν αρνητικά αποτελέσματα στα τεστ που έχουν πραγματοποιηθεί, επιστρέφουν στην προηγούμενη διαδικασία τακτικού ελέγχου .

 

2.       Εάν πρόκειται για νοσήσαντες εντός του τελευταίου 6μήνου μαθητές, να υποβάλλονται σε προληπτικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), 2 φορές και ειδικότερα, την ημέρα 0 έως 1 και την ημέρα 7 μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα, δεδομένης της σημαντικά μειωμένης πιθανότητας μόλυνσης τους από τον ιό.                                                                                                                                              Μετά την πάροδο της 7ήμερης περιόδου παρακολούθησης με τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, τα άτομα που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία των στενών επαφών, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικά και έχουν αρνητικά αποτελέσματα στα τεστ που έχουν πραγματοποιηθεί, δε χρειάζεται να υποβληθούν περαιτέρω σε κάποια μορφή συστηματικού προληπτικού διαγνωστικού ελέγχου

 

3.       Στην περίπτωση θετικού αποτελέσματος σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), θα πρέπει να ακολουθεί επιβεβαίωση με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή εναλλακτικά με μοριακό έλεγχο (PCR).

 

1.Γ) Ειδικές περιπτώσεις στενών επαφών: μαθητές σε κοντινή θέση με κρούσμα, ενδοοικογενειακή στενή επαφή

Μαθητές ανεμβολίαστοι ή χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο 6μηνο των περιπτώσεων Α1, Α2, Α3 και Α6

ΚΑΙ κάθονταν σε «κοντινή θέση», όπως: στη διπλανή θέση του ίδιου θρανίου, στο μπροστινό ή πίσω θρανίο, στο πλαϊνό θρανίο (εάν υπάρχει και η απόσταση είναι μικρότερη του 1,5 μέτρου) σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος στο σχολικό λεωφορείο, θα πρέπει να υποβάλλονται σε rapid test τις ημέρες 0 έως 1 και 7, από την τελευταία επαφή με το κρούσμα καθώς και σε self test καθημερινά στο μεσοδιάστημα μεταξύ των δύο rapid test.

Ø  Ανεμβολίαστοι μαθητές ή χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο 6μηνο, που είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος του οικογενειακού τους περιβάλλοντος ή ατόμου με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, λόγω της συνεχιζόμενης και υψηλού κινδύνου έκθεσης, θα πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία της 10ήμερης καραντίνας από την τελευταία επαφή με το κρούσμα και επιστροφή στις σχολικές δραστηριότητες την 11η ημέρα, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικοί, και με αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου rapid test ή μοριακό τεστ PCR) τη 10η ημέρα. Εάν το τεστ είναι αρνητικό γίνεται άρση της καραντίνας αλλά τα άτομα οφείλουν να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ατομικής προστασίας και να παρακολουθούν την υγεία τους για εμφάνιση συμπτωμάτων μέχρι και την ολοκλήρωση των 14 ημερών

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Με μεγάλη μας χαρά πραγματοποιήσαμε τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ Τάξης ...